mycket att säga på lite tid,

nåni.. Kan ju börja med att berätta en rolig grej som hände igår. Jag kommer hem från skolan tror jag det var? Jamen iaf det första jag möter är stefan som sitter i soffan, helt normalt så. Sen kommer Mark ut fårn rummet med datan i högsta hugg, också normalt.. Men sen, så börjar de prata! Stefan snacka finska, typ världens svåraste språk efter kinesiskan.. Och vad tror ni händer, jo Mark börjar prata kinesiska genom datan med sin arbetspartner.. Helt galet, snacka om lost jag var.. Jag ville höra precis allt så det kändes som att min huvud swischade fram och tillbak mellan de två... Roligt upplevelse faktiskt:) Och jag måste faktiskt påpeka att min swenglish blir bättre och bättre för avr dag som går;)

Sen har jag typ träffat mig själv, fast i manligt fodral.. Haha, det kan bli riktigt kul. Men du kan vara lugn Sofia, jag ska inte gå och gifta mig;)

Jo och idag på jobbet, jag har då kommit på en taktik jag itne ska köra på. Trevlighet, visst man måste vara trevlig och vinna förtroende men! Det här funkar inte, jag fick höra på en man idag från Skåne om när han pratade om hur datorerna förstör samhället osv. osv. Och jag höll seriöst på att somna.. tragiskt men sant!;S Men ja, en ny tjej kom till laget idag för att träna och hon jobbar på kontoret i stan så det var riktigt kul, fick jättebra tips av henne och så! Riktigt kul!:) Så imorgon, då, jag lovar härmed att jag ska sälja!

Och jag måste bara säga att jag är så lycklig, det känns verkligen att jag är på rätt plats i precis rätt tid. Visst allt går inte som en dans på rosor, jobbet är krävande och det är inte alltid roligt att laga mat, diska, tvätta, städa... Men det går att se förbi sånt och fokusera på allt bra som man har runt omkring sig. Det gäller att fokusera på vad som är bra och stärka det så det överväger det som är mindre bra.. Lägg inte fokuset på det som är tufft, för då blir det bara värre än vad det egentligen är. Lyft blicken till det som är bra och var glad för det, så kommer också det påverka hur du ser på allt annat:)

Nej nu måste jag sooova, goder night!
/ J


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men hallå, vad hände med dagens bibelord?! ;)

2008-09-19 @ 22:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback