när löven faller

nu var det helg, igen.. allt går så fort man hinner knappt reagera. Läskigt, verkligen viktigt att man bara absorberar ut allt av varje dag.. så man inte missar något man hade kunnat ta del av:)

just nu sitter jag och lyssnar på klassisk musik, det är verkligen avslappnade.. och jag kan skriva samtidigt;) För när jag lyssnar på vanlig musik så börjar jag sjunga med och då skriver jag det jag sjunger.. Och nu hitta jag just en som är hip hop inspirerad! riktigt bra!

Jo jag ser nu när jag kollar ut genom fönstret, min avokadoplanta, den har jag inte berättat om.. Man ska ju sätta dom i vatten och vänta på att fröet börjar växa och knäcker skalet typ? Eller så gjorde jag när jag var liten., tror jag?  Men iaf, den är knäckklar tycker jag men den verkar inte lyssna på mig.. så jag får nog vänta och se, den gör som den vill.. Men målet med det här är iaf att jag snart får en egen avokadoträd eller vad de nu växer på. Tänk, då kan jag äta avokado nästan varje dag, min egenodlade! hihi. (och ja, jag är väl medveten om att det kanske är för kallt i sverige, men ni måste bara tro lite;)

Idag är seriepremiären.. Mot arlanda, matchstart 16.30. Är lite nervös faktiskt, jag harfaktiskt inte varit så nervös när jag spelat. Eller jo, första matchen överhuvudtaget och första gången jag fick spela med a-laget.. jag skakade typ. Åh, det är en av det bästa minnen inom innebandyn:) Vi hade åkt ut med u-laget när vi mött a-laget i kvartsfinalen och såjag duschar och så och ska gå och kolla på en annan kvartsfinal. Då kommer Martin och säger typ nå i liknande med, nej du har hunnit duscha.. och jag fattar inget och sen säger han att jag ska få spela med a-laget. Och jag börjar le hur stort som helst och försäkrar om att han menar det och han som bara nickar och ja.. då kändes det bra men sen när jag börja byta om och värma upp, ojoj. Nervositeten vara helt översköljd över mig.. men det gick ju bra och jjag kom med i a-truppen nu för säsongen :) Det är verkligen så roligt att spela, jag längtar till varje träning/match och bara skrattar typ när vi spelar.. Det är så det ska kännas, annars ska man inte lägga så mycket tid på det!

Igår var jag på bibelskolan, men jag var helt slut i huvudet och feber hade jag nog också.. så jag ringde Thony, min chef och sa att jag inte kunde komma och det var rätt.. När jag kom hem så la jag mig för att vila ett par timmar eller så, nej jag sover 4 timmar.. helt galet. Och när jag vakna, haha, det var så roligt för jag visste verkigen inte alls vilken dag det var.. Jag var helt lost, jag var helt säker på att det var lördag och började yrra runt för jag trodde jag missat samnlingstiden.. ojoj. Men så hörde jag skratt nerifrån och då hade Dan två jäntor på besök och de hade haft taco-partey och åt efterrätt så jag kom precis lägligt;)

Jo, godislöftet bröts.. hehe, Dan var på nå kalas i förrgår och ja, äh för att göra en lång historia kort så bröt jag det, inte med flit.. men ja, men vi ska öbrja om på måndag:)

Dagens bibelord:
Psaltaren 138:5
Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand.

Nu ska jag läsa lite och äta sen bär det iväg till arlanda!
/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback