Timewise by Mary Kay

Idag, är dagen.. haha. Nämen idag så trodde faktiskt en på bibelskolan att jag var 88 eller 87, det har aldrig hänt i världshistorien(Min världshistoria iaf) att någon trott jag var äldre.. Men nu ni, I'm back on track!

Bibelskolan var rolig idag, som alla andra men ja;), vår studierektor gick igenom lite regler och sånt och han är så rolig när han går igenom dom! Haha, det går bara inte att beskriva, tyvärr.. det måste upplevas. Men ett citat kan jag ju slänga in nog för att ni kansk einte fattar men jag gör det iaf.
" Ni är inte på jakt!" och då med händerna i vädret som en tiger typ:)

Joo, jag höll nästan på att glömma... Det var många(alla) som trodde att denna dag aldrig skulle komma, men ha! Den kom! Jag har hittat en väninna, som är född -88, inte -08 eller -98, utan -88!! 1988, och hon gillar också High School Musical!!! Det är underbart, äntligen, vi ska ha maraton nästa vecka och sen ska vi gå när trean kommer på bio!
hiihihi! (lyrisk)

Jag var så lycklig idag när jag skulle till träningen, under träningen och efter träningen! Innebandyn är verkligen så rolig, åh det går inte att beskriva, visst det är tungt och det är seriöst här nere med böter om man kommer för sent och likande och fys och sånt. MEN, det är så kul, man lär sig något nytt, hela tiden!! Det kan man kanske tacka tränaren för, men jag vågar itne skriva för mycket ifall han skulle hitta den här bloggen, då skulle han bli alldeles för nöjd. Men ja, han är bra.
I helgen är det DM, ooh. Truppen för säsongen sätts på torsdag!!!. Då får vi se vad som händer och sker...

När jag kom hem möttes jag av de tre musketörerna, Stefan, den finske, Mark, den malaysianske och Dan, den norske. De hade gjort fiskepinnar med nå speciellt grillad touch? Riktigt gott! Och det var så underbart, för jag hade inte hunnit äta middag innan träningen och så kommer jag hem och då här herrarna här i huset lagat mat, och jag får mat!! Underbart. Ett "krav", eller en önskan på min man(blivande, sofia lugn, jag har inte hittat han än;) är att han ska kunna laga mat, inte alltid, men som sånna här tillfällen, det har varit stressigt och så att man itne hunnit så när man kommer hem är maten på bordet. ah, underbart!

Dagens bibelord:

"Kärleken är tålmodig, god och hänsynsfull, aldrig misstänksam eller avundsjuk, aldrig skrytsam eller stolt, och aldrig överlägsen, självisk eller fräck.


Kärleken kräver inte att få sin egen vilja fram. Den är inte irriterad över andra, inte lättretad och den lägger knappast märke till när andra handlar fel.


Den är aldrig glad över orättvisan, men gläder sig när sanningen segrar. Kärleken är trogen vad det än kostar. Den förväntar sig alltid det bästa, hoppas i det längsta och är beredd att uthärda allt."

Är taget från översättningen "levande Bibeln".
1 Korinterbrevet 13:4-7

Nej, nu ska jag sova, godnatt gott folk!
oj, kom på nu att jag inte hann skriva nå om Mary Kay, det får bli imorgon;)
/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback