En minnesvärd dag

Oj, igår skrev jag om att jag ville att varje dag skulle vara minnesvärd, då händer det saker på en gång. Gårdagen var minst sagt minnesvärd. Jag skulle ju på Mirjam och Samuels bröllop, gör mig i ordning, hann se lite av national treasure också faktiskt, otroligt bra film! Ska se restrerande delen nu hade jag tänkt, har just gjort bort alla läxor för veckan så nu kan jag ha all min fokus till teoriprovet... ja, tillbaka till gårdagen, jag gjorde mig i ordning, morfar skulle skjutsa mig till kyrkan, han lämnar av mig vid domkyrkan och jag går in. Jag visste att det skulle vara 70 gäster, för jag skulle vara med och servera och när jag går in i kyrkan är det ca: 15 personer där inne och klockan var 14.53 och vigseln skulle börja 15.00, och jag hade just pratat med jenny och hon sa att hon stod vid ingången, men inte gjorde hon det! Och då inser jag att jag är i fel kyrka, vigseln skulle vara i gammelstads kyrka och där står jag, på ett barndop 1 mil bort i från den vigsel jag skulle på- Bra jobbat. Jag springer med gråten i halsen mot stan i mina pumps och korta klänning, rolig syn för er som såg det. Jag hade ju inga pengar på mobilen så jag kunde inte ens snålringa, men som tur var hade jag precis en hundralapp i börsen så jag fyller på mobilen och ringer morfar, han var kvar i stan så det var ju bra. Så han skjutsade ut mig till gammelstad. Jag var där 15 min efter vigseln börjat så jag våga ju inte gå in, så jag stod där utanför i vapenhuset och väntade. Sen kom jag ju på att när brudparet marcherar  ut går de ju ut där och då kan jag ju inte stå där ensam när de kommer ut... Så jag ser dörren öppnas och får panik, jag springer ut i snöstormen(fortfarande med pumpsen) och gömmer mig, men så visa det sig vara jenny och några andra servitörer, de hade ksyndat sig ut så vi hann åka till festen innan de andra och byta om och börja förbereda. Ja, och sen festen var mysig och det är så sant, störst av allt är kärleken. Stämningen där och glädjen, så stort. Vi (jag och jenko) lärde känna de två andra servitriser/ören. Sophie och Markus från piteå, jättetrevliga! ( haha, du och jag jenko;)


Ja, sen for vi hemmåt, vi for till gula huset och spela straffuno och sen for vi vidare vid 2,3 tiden kanske? till andreaskyrkan och cross-hope(johannes projektarbete) 
Men när vi kommer dit, har de just ringt ambulansen och en kille där hade blivit medvetslös och pulsen hade stoppats två gånger, så ambulansen kom och de for till sunderbyn, men han ringde senare på kvällen och sa att han mådde perfekt, så det var ganska fascinerande. Ja, kvällen där annars var ganska mysig, sen kl. 04.00 gick jag hem, det är ungefär 7 min gång från mig. Det var jättehärligt, det enda som hördes var vattnet som droppade från hustakoch träd ner i snön och knastrandet av snön mellan mina skor och marken. Vilket vackert avslut på min dag, den 20 januari. 

/ Josefine

Kommentarer
Postat av: Jenny benny

du å jag Jossan!!!;);P

2008-01-26 @ 23:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback